söndag 28 november 2010

Sunday bloody sunday

Men den här söndagen är blodig av "rätt" anledning, har hyfsad träningsvärk framförallt i vaderna efter gårdagens fyspass à la Bulldogs uppe i Åkersberga.

Vi körde klassiska stegkombinationer med stege, olika sprinter, mycket boxjumps samt en hel del mage med variationer på "plankan". Ett jävligt bra pass faktiskt som enligt mig känns väldigt inspirerat av det SMM kört/kör på Bosön.

Trots att det var mycket ben och mycket hopp etc. så höll ljumsken, kändes såklart litegrann, men inte farligt alls. Fick dock lite märklig kramp i vänstra låret (samma som den struliga ljumsken) mot slutet av boxjumps-övningarna som också var sista delen i hela passet. Trött var man :)

---

Har nu även bestämt mig för att köpa ett ex. av de omdebatterade Power Balance-banden!

Det är en spelare i SMM som tydligen kommit över ett parti som han säljer och enligt honom samt spelare i Bulldogs så verkar dom här banden fungera.

Placebo eller inte, finns det en chans att det här kan göra mig till en bättre spelare så tar jag den.

Det enda jag riskerar är ju att ha slängt 190 kr i sjön och det har man ju gjort många gånger tidigare...

---

Nu är det dags att gå in i gymmet och pumpa lite överkropp innan det är dags för en korpmatch inomhusfotboll, det är kul att sparka på en rund boll också, samt att det är schysst konditionsträning.

-----------------------------------------------------------------------------

Dagens Bild:




Motivering: Jag ska göra som Mark Sanchez och Matthew Stafford, bära Power Balance!

---

Dagens Citat:


"I’ll do whatever it takes to win games, whether it’s sitting on a bench waving a towel, handing a cup of water to a teammate, or hitting the game-winning shot."

- Kobe Bryant


Motivering: Whatever it takes.. Kobe visar också att han är riktigt lagspelare.



---

Dagens Låt:


Motivering: Mycket möjligt årets julplåga, inte jättebra musik men fyndigt och lite humor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar