tisdag 23 november 2010

TisdagsTankar o TisdagsTräning

Börjar prata om det senare som idag fick vänta till sent inpå kvällen då dagens sista pass var slut på Friskis och jag hade fri tillgång till salen, alltid skönt o ha mycket yta för sig själv, och smidigt om man ska sprinta 50 meter.

Ja, jag gjorde ett försök på dagens WOD(Workout Of the Day på CrossFit-språk) tagen från CrossFit Football och en avbruten WOD och en sträckt ljumske senare försökte jag analysera vad som gick fel och vad jag ska skylla på... Jävla Thrusters!

Dock så har jag nu ännu en anledning att fokusera på det viktigaste och roligaste i gymmet någon vecka framöver, Biceps och Triceps!

Ska försöka smyga igång med benövningar ganska snart då det är en ganska lindrig sträckning, ingenting man hade klivit av en match för så ni behöver inte oroa er.

---

Tankarna idag har legat på många olika saker, men det jag tänkte ta upp här är lite av mina tankar om min numera gamla klubb, tillika moderklubb, SMM.

Kan konstatera att jag var den förste att lämna klubben efter årets säsong och det börjar kännas lite som att jag inte kommer vara den ende heller.

Fråga inte varför då jag inte har mycket konkret (utom lite facebook-inlägg mellan folk) utan det är mer en känsla, jag hoppas att jag har fel för om det är någon gång SMM verklighen behöver behålla spelare så är det nu, och jag bryr mig fortfarande om klubben.

Tänker inte gå in på varför jag lämnade.. än.
Kanske kommer förklara det lilla som finns att förklara senare om jag känner att det behövs.

---

Mer fotboll: http://thecatch.se/forum/showthread.php?338-Doping-i-Tyresö&p=1909#post1909

Två TRC-spelare som tydligen testat positivt för "Doping" (Cannabis enligt folk på forumet), inga straff utdömda än, ska bli intressant och se hur länge TRC får klara sig utan sin bästa linebacker.

Trist för TRC och trist för sporten framförallt, hoppas vi slipper se sånt här i framtiden.

Men om det verkligen är Cannabis de "torskat på" som det påstås så tycker jag det är en helt annan femma än om det rört sig om ex. Steroider..
Moraliskt fel båda två, men på helt olika sätt.

--------------------------------------------------------------------

Dagens Bild:


Motivering: Kiel Baltic Hurricanes blir som får äran att spöa på Carlstad Crusaders i EuroBowl

Dagens Citat:

I would prefer even to fail with honor than to win by cheating

Motivering: Finns ingen ära i att vinna om du fuskat dig till segern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar