onsdag 24 november 2010

Torsdagsmorgon

Uppe med tuppen imorse, 05.00 ringde klockan, och jag kan konstatera att en av få nackdelar med att jobba på ett gym är att gymmet öppnar 06.30 samt stänger 21.45, det blir tidiga mornar och sen kvällar ibland med andra ord.

Men det är ett schysst kneg som möjliggör mycket gymträning(pretty obvious) och att få betalt för att göra något man tycker om så mycket är få förunnat. Nu är det inte alltid glammigt att vara receptionist på ett gym men oftast är det jävligt nice.

---

Trots tisdagens debacle så är jag ändå inte redo att ge upp hoppet och kasta CrossFit Football-konceptet i papperskorgen.
Trots att dagens "WOD" består av Sledgehammer strikes och var fan ska man kunna utföra en sådan övning här i sverige?
Samt ens hitta en sledgehammer? Blir ju typ Borlänge tur och retur på den...

Nej, CrossFit blir nog mer som ett komplement till mitt vanliga schema då jag plockar de "WODar" jag tycker ser bra ut. Plocka russinen ur kakan is the shit.

I övrigt blir det mycket fokus på basövningar i träningen, med lite fokus på armar o axlar som extra krydda, vill balansera upp överkroppen lite grann, om inte styrkemässigt så iallafall volymmässigt :P

---

Sitter och klurar på bra träningsmusik, leder ju numera också Cirkelgym på Friskis och där sätter man ju ihop musik till ett pass 40 intervaller à 45 sekunder.
Hittills har det blivit lite blandat mellan hi
phop, techno och rock, jag har svårt och hitta andra genrer som passar som träningsmusik.

Tänkte göra som så att jag presenterar lite bra träningslåtar här i bloggen som "Dagens låt", och kom gärna med förslag.

--------------------------------------------------------------------------------

Dagens Bild:



Motivering: Bra träningsmusik IMO...

---

Dagens Citat:

För att få något du aldrig haft måste du göra något du aldrig gjort.
- Okänd

Motivering: Jävligt sant, ibland måste man våga ta risker och bryta okänd mark för att nå sina mål.

---

Dagens Låt:

Dropkick Murphys - State of Massachusets

Motivering: Lyssna på Live-versionen från albumet "Live on Lansdowne" om ni kan, galet tryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar