måndag 10 januari 2011

Helgen som gick

Det var en helg med både bra och dåliga inslag, vi börjar med det bra:

Det bjöds på en liten kickoff-fest för alla intresserade hemma hos mig i Bromma, nu blev väl uppslutningen mindre än förväntat men dock godkänt och vi som var här hade iallafall väldigt trevligt.
För er som inte var där så var lugna, det kommer fler chanser!

Det dåliga som hände i helgen?
Well, vaknade upp på söndagen efter ovan nämna fest, hade förstås somnat framför Colts vs. Jets och missat att ta ur linserna, ett misstag jag aldrig kommer göra om.
Obeskrivlig smärta i vänstra ögat som var extremt ljuskänsligt och tårarna rann så bihålorna fylldes och snoret rann konstant.

Åkte direkt till St.Görans ögonsjukhus akutmottagning, den värsta tunnelbaneresan jag gjort, det starka lampskenet gjorde att jag inte kunde öppna ögonen.
Väl framme på akuten så visade det sig att jag lyckats få ett skavsår på hornhinnan, inte jätteallvarligt men jäkligt drygt.

Såhär dagen efter har det blivit mycket bättre jämfört med första timmarna men det är 3 veckor utan linser som gäller nu, lite tråkigt för träningen men det går ju att köra delvis ändå.

---

På onsdag kväll smäller det på Bosön, då kör vi igång försäsongen med Bulls!
Vi ses där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar